Ofte stillede spørgsmål

 

Du kan bestille din mad fra Det Gode Køkken på fire forskellige måder:

  1. Du kan vælge at bruge den udleverede ugemenu som bestillingsseddel. Dette gøres ved at skrive antal ud for de ønskede menuer. Sedlen afleveres til chaufføren.
  2. Hvis du ønsker et fast antal måltider pr. uge, og du ønsker, at Det Gode Køkken udvælger menuer til dig, kan du blive oprettet som ’standardkunde’.  Ønsker du at blive ’standardkunde’, så kontakt Det Gode Køkken.
  3. Du kan også bestille via Det Gode Køkkens hjemmeside. Ønsker du at komme i gang med  onlinebestilling, så kontakt Det Gode Køkken for login og kodeord.
  4. Alternativt kan du bestille pr. telefon i Det Gode Køkkens åbningstid.

Maden bliver leveret at Det Gode Køkkens chauffør en gang ugentligt på et fast tidspunkt, som vi aftaler med dig. Tidspunktet vil afhænge af den aktuelle kørerute.

Vi har brug for at du er hjemme på leveringstidspunktet.

Chaufføren kan være dig behjælpelig med at sætte maden i dit køleskabet.

Maden betales ved træk i din pension.

Maden betales bagud - løbende måned  + 30 dage. Eksempelvis: Den mad , som du har modtaget i juni måned,  trækkes i den pension, som udbetales pr. 1. august.

Alternativt, - kan du få tilsendt en regning med en betalingsfrist på 30 dage.

Maden kan afbestilles indtil kl. 12.00 sidste hverdag før leveringsdagen ved telefonisk kontakt til Det Gode Køkken. Der er ingen bindingsperiode.

Det Gode Køkken pakker maden i miljøvenlig engangsemballage. Maden pakkes direkte i beskyttet atmosfære (MAP), som sikrer, at maden forbliver frisk og indbydende til en hel uge.

For at kunne købe Det Gode Køkkens mad, skal du være visiteret til det af Holstebro kommune.

Bor du hjemme og har du behov for hjælp og støtte til at få dækket dit behov for mad og drikke kan Det Gode Køkken  levere færdige måltidsløsninger  hjem til dig. 

For at få bevilliget madservice kan du kontakte Myndighed Hjemmehjælp og Boliger. En visitator vil vurderer, om du er berettiget til madservice. Telefontid hverdage kl.8.30-9.30 på tlf. 9611 4950

Visitationen giver Det Gode Køkken besked, når du er visiteret til mad og vi opretter dig i systemet. 

Inden opstart kan du  få en personlig samtale med Det Gode Køkkens ernæringsvejleder. I vil sammen tilrettelægge din daglige kost, så den passer til dig. 

Maden skal opbevares i køleskabet ved max 5 grader. Der står holdbarhedsdatoer på hver enkelt ret.

Særligt for hovedretter i gratinkost  gælder det,  at disse opbevares på frost. Gratinhovedretter tøes op i køleskabet  (max. 24 timer) inden opvarmning. 

Når maden har været varmet eller filmen på emballagen er blevet brudt, bør maden spises umiddelbart herefter.

Det Gode Køkken anbefaler at måltiderne varmes i mikrobølgeovn 3-4 minutter eller indtil maden er rygende varm. Tiden afhænger af din mikroovn. Det er både nemt og hurtigt.

Anret gerne din varme mad på en smuk tallerken, - så maden kommer til at se ekstra appetitlig ud.

Blød kost og gratinkost opvarmes bedst i mikroovn ved lav effekt til maden er varm, - 75 grader. Tiden afhænger af din mikroovn.

Se eventuelt opvarmningsvejledningen.
 

Opvarmningsvejledning

Hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet, er der mulighed for, at vi kan aflevere maden alligevel i dit køleskab. Det kræver dog ,at du bliver tildelte et låsesystem af kommunen, og at vi har din underskrift på aftalen.

 

Bliver du indlagt på sygehuset kan kommende madleveringer altid afmeldes.

Giv Det Gode Køkken besked enten pr. telefon på hverdage i tidsrummet kl. 10-12 på tlf 96 11 41 50 eller på mail til dgk@holstebro.dk.

Har du for meget mad,  kan du fryse din mad ned. Hvis du fryser maden ned, anbefaler vi, at du tilbereder og spiser maden umiddelbart efter optøning.

Flødeboller

Flødeboller

Flødeboller