Ofte stillede spørgsmål
Du kan bestille din mad fra Det Gode Køkken på fire forskellige måder:
- Du kan vælge at bruge den udleverede ugemenu som bestillingsseddel. Dette gøres ved at skrive antal ud for de ønskede menuer. Sedlen afleveres til chaufføren.
- Hvis du ønsker et fast antal måltider pr. uge, og du ønsker, at Det Gode Køkken udvælger menuer til dig, kan du blive oprettet som ’standardkunde’. Er du allerede ’standardkunde’, skal du ikke fortage dig noget. Ønsker du at blive ’standardkunde’, så kontakt Det Gode Køkken.
- Du kan også bestille via Det Gode Køkkens hjemmeside. Bruger du allerede denne bestillingsmetode gælder dit nuværende login og kodeord. Ønsker du at komme i gang med denne bestillingsmetode, så kontakt Det Gode Køkken.
- Alternativt kan du bestille pr. telefon i Det Gode Køkkens åbningstid.
Maden bliver leveret at Det Gode Køkkens chauffør en gang ugentligt på et fast tidspunkt, som vi aftaler med dig. Tidspunktet vil afhænge af den aktuelle kørerute.
Vi har brug for at du er hjemme på leveringstidspunktet, -medmindre andet er aftalt.
Chaufføren kan være dig behjælpelig med at sætte din mad i køleskabet.
Maden betales via din pension. Alternativt kan du få tilsendt en regning.
Maden kan afbestilles indtil kl. 12.00 sidste hverdag før leveringsdagen ved telefonisk kontakt til Det Gode Køkken. Der er ingen bindingsperiode.
Vi pakker i miljøvenlig engangsemballage. Maden pakkes direkte i beskyttet atmosfære (MAP), som sikrer, at maden forbliver frisk og indbydende til en hel uge.
Indsatsen er til dig, der ikke selv er i stand til at opfylde dit behov for at indtage mad og drikke pga. nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale forhold.
Du kan kontakte Myndighed, Hjemmehjælp og Bolig. En visitator vil vurdere, om du er berettiget til madservice.
Telefontid hverdage kl. 8:30-9:30 tlf. 9611 4950
Maden opbevares i køleskab ved max 5 grader.
Måltiderne varmes i mikrobølgeovn 3-4 minutter eller indtil maden er rygende varm. Det er både nemt og hurtigt. Anret gerne den varme mad på en smuk tallerken.
Se eventuelt opvarmningsvejledningen.
Hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet, er der mulighed for, at vi kan aflevere maden alligevel i dit køleskab. Det kræver dog ,at du bliver tildelte et låsesystem af kommunen og at vi har din underskrift på aftalen.
Bliver du indlagt på sygehuset kan kommende leveringer altid afmeldes.
Har du for meget mad, kan du sagtens fryse din mad ned. Hvis du fryser maden ned, anbefaler vi, at du tilbereder og spiser maden umiddelbart efter optøning.